Инфоурок Другое ПрезентацииРеклама – за и против

Реклама – за и против

Скачать материал
Скачать материал "Реклама – за и против"

Получите профессию

Фитнес-тренер

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 2 месяца

Управляющий рестораном

Описание презентации по отдельным слайдам:

  • Презентация урокапо английскому языку в 9 классе

Тема « Реклама –
 за и...

    1 слайд


    Презентация урока
    по английскому языку
    в 9 классе



    Тема « Реклама –
    за и против »



     
    Андреева Светлана Викторовна
    Учитель английского языка
    ГБОУ СОШ № 378

  • Presentation



Advertisement :
Pros and Cons



Form 9 “A”


 


 

    2 слайд


    Presentation





    Advertisement :
    Pros and Cons



    Form 9 “A”


     


     





  • Комбинированный урок с видеоподдержкой, с применением технологии критическог...

    3 слайд


    Комбинированный урок с видеоподдержкой, с применением технологии критического мышления.

    Цели:
    социокультурный аспект – знакомство с мнениями британских и российских подростков о роли рекламы в их жизни;
    развивающий аспект – развитие критического мышления через изучение информации, постановку вопросов и выделение проблем, которые необходимо решить; развитие способности к самостоятельности, к переключению внимания в различных видах речевой деятельности, к планированию своего высказывания; развитие умения сотрудничать и работать в группе; развитие творческих способностей;
    воспитательный аспект - формирование потребности и способности к пониманию чужой точки зрения на проблемы, связанные с влиянием рекламы на жизнь подростков, воспитание уважительного отношения к собеседнику и его взглядам;
    учебный аспект – совершенствование речевых навыков по теме «Реклама»; развитие умений читать и аудировать с целью полного понимания текстов.
    Речевой материал – речевой материал цикла 3.
    Средства – цитаты о рекламе, компьютер, экран, проектор, видеофрагменты с рекламными роликами, диск с записью текстов и музыки к уроку, тексты для чтения, детские презентации своих собственных рекламных роликов.

  • Ход урокаI  The beginning of the lesson. Greeting the class. The teacher’s i...

    4 слайд

    Ход урока

    I The beginning of the lesson. Greeting the class. The teacher’s introduction to the lesson. The theme and the aims of the lesson.
    Hello, my dear boys and girls. Glad to see you. Today we have guests at the lesson. That’s why you have an excellent chance to show how you know English. We are going to work individually and in groups.
    (Звучит музыка из знакомых рекламных роликов). - Do you recognize these tunes? - You are right. This is advertisement. Look at the screen. You can see some quotes. Read them and think of what they are about and what the subject of our lesson is.
    “The best advertisement is a good product” Alan H. Meyer. American advertising executive
    “Advertisement is the mover of the trade” folk wisdom
    “Advertising is the tool of the seller that help him to affect you and make buy his goods”, “Any advertisement won’t help to sell the thing that is impossible to sell” (from the Parkinson’s laws)
    - Well, you are right. Today we are going to discuss the problems of advertisement, its advantages and disadvantages. Is it annoying factor for you, may be, you like it very much? You’ll have an opportunity to use your lexical and grammatical knowledge in new situation.
    To my opinion the proverb that you can see on the screen “All is not gold that glitters” suits our lesson quite well. Now try to translate it. Do you know any Russian proverb which has the same meaning? And I want you to prove it at the end of the lesson.
    II. Warming up. Speaking.
    We are going to get some knowledge, which helps you express your opinion about advertisement. But first answer my questions, please.
    - What do you usually do, when they show a commercial: do you switch off TV or change the channel or watch it?
    - Do commercials irritate you?

  • - Do you like any ads? Do you have a favourite ad?
- Do you buy something new...

    5 слайд

    - Do you like any ads? Do you have a favourite ad?
    - Do you buy something new that has been advertised?
    III. Group work. Speaking.
    You have already divided into two groups. The first group will protect ads. The participants of the second group are their opponents. Their task is to give bad points of advertising. Good luck!
    Good points: give true information, famous people endorse products, teach you how to get the best value for your money, truthful, help you choose best products, help to improve your taste, are creative, informative, clever, funny, full of humour, fantasy, present an honest, realistic image of a product, people seem to be happy consumers.
    Bad points: do not talk about the products’ defects, make you buy one thing instead of another, are misleading, show life unrealistically, put pressure on consumers, are impossible to check, are silly, annoying, convince people to buy things they don’t need.
    IV. Reading. / Listening
    (Reading / Listening for detail)
    Here are four British teenagers’ views on advertising. (Two texts are for reading and two texts are for listening) Read and listen to the viewpoints and say what bad and good points British teenagers see in advertising.
    For reading:
    The best thing on TV is the adverts. Some of them are wonderful – really funny. to be honest, I like them more than the programmes. Why have programmes if we have adverts? Watching commercials for me is like watching a thrilling television serial. It’s great! Commercials are creative and informative. Watch, they are full of fun, humour and fantasy! Best of all I enjoy ads that show a TV celebrity advertising a thing, a product or a service. Everything a famous TV personality recommends is worth buying, isn’t it?
    Rose (15), Wales
    According to the latest research, adverts aimed at children are not working. Why? Because lots of children like adverts that sell things that only adults can buy like cars or expensive mobile telephones. Most of these advertisements are rather informative

  • and of good quality. But sometimes they sell stuff that nobody needs...

    6 слайд

    and of good quality. But sometimes they sell stuff that nobody needs and some are played so often that you start hating them.
    Sue (14), England
    For listening:
    Watching a film on television is really like watching twenty commercials with a film sandwiched in between. Some ads are really clever or make you laugh. But some ads are so annoying and when there is a commercial break, that’s the time for me to rush to the refrigerator. I prepare a snack and come back just in time for the start of the film. You don’t love all the ads, either? Go and get some food!
    Ted
    Ads are annoying! Around 15 minutes in every hour of TV are full of ads. The most annoying thing about adverts is that they come on when you are watching a really good film, they really spoil it! Besides, in adverts kids seem to always be healthy, happy and well-off. All the women seem to be young and beautiful. All the men seem to love their household chores. All the teenagers seem to have a wonderful time at parties and at school. and all of them seem to enjoy large family gathering. But that’s not true at all!
    Phil
    V. Speaking.
    And what do you think of advertising anyway?
    a) I don’t take advertising seriously!
    On the one hand …
    But on the other hand …
    When I …
    Besides, in adverts …
    What’s more …
    b) Advertisements are misleading!
    They …
    More than that ..
    They also …
    In brief ..


  • c) The best thing on TV is the adverts.
    Watching commercials for me is li...

    7 слайд

    c) The best thing on TV is the adverts.
    Watching commercials for me is like …
    Commercials …
    They …
    Best of all …
    Besides, …
    VI. Video. / Speaking.
    Now, watch some ads and say, what you think about them. Express your attitude toward these ads.
    VII. Checking hometask. / Project work. / Speaking.
    Each group had a task to create a project “My advertisement” and present it.
    (Участники первой группы, просмотрев рекламный ролик второй группы, выражают свое отношение к нему и наоборот)  
    VIII. Group work. Speaking.
    Now I want you to work in groups again. Try to prove that the proverb “All is not gold that glitters” suits our lesson. You are given three minutes.
     
    IX. Conclusion.
    Dear pupils! I’d like to thank you for your work. You were really great! You have worked hard and have come to different conclusions about ads. But I think advertising is a part of our life. We must admit the fact that sometimes ads help to choose something.
    Now I want you to draw up your feelings and impression. What do you think of our lesson? (Учащиеся с помощью символических значков рисуют «впечатления» об уроке.


  • Источники информацииО.В. Захарьина. Английский язык. 4-11кл.Современные обра...

    8 слайд

    Источники информации

    О.В. Захарьина. Английский язык. 4-11кл.Современные образовательные технологии. «Учитель»- 2009
    http://www.zaycev.net/
    http://vk.com/
    http://best-mp3.ru/
    http://www.youtube.com/
    http://rutube.ru/
    http://www.dailymotion.com/ru
    В.П. Кузовлев. Книга для учителя. «Просвещение» - 2010

Получите профессию

Секретарь-администратор

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 660 402 материала в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 27.02.2020 221
    • PPTX 213.9 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Шоренкова Анастасия Александровна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    • На сайте: 3 года и 3 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 80467
    • Всего материалов: 234

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Технолог-калькулятор общественного питания

Технолог-калькулятор общественного питания

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Руководство электронной службой архивов, библиотек и информационно-библиотечных центров

Начальник отдела (заведующий отделом) архива

600 ч.

9840 руб. 5900 руб.
Подать заявку О курсе
  • Этот курс уже прошли 25 человек

Курс профессиональной переподготовки

Организация деятельности библиотекаря в профессиональном образовании

Библиотекарь

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 282 человека из 66 регионов
  • Этот курс уже прошли 849 человек

Курс профессиональной переподготовки

Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе

Педагог-библиотекарь

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 483 человека из 70 регионов
  • Этот курс уже прошли 2 325 человек

Мини-курс

Эффективное планирование и управление временем

3 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 41 человек из 18 регионов
  • Этот курс уже прошли 17 человек

Мини-курс

Развитие коммуникативных и здоровьесберегающих навыков

8 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Психология аддикции: понимание и распознование

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 26 человек из 19 регионов